Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beczka z czujnikem poiomu wody
#1
Poszukuje prostej i za rozsądną cenę aparatury, która pozwoli mi kontrolować poziom wody w beczce.

JAk będzie jej za dużo to ma informować elektrozawór, który odłącza dopływ wody.

Czy ktoś już się bawił takimi zabawkami ?

Chcę takie coś podpiąć do systemu RO.
Odpowiedz
#2
zwykły pływak jak masz w spłuczce od WC lub dedykowane do RO
https://filtry.co/pl/p/PLYWAK-Z-WLACZNIK...OZA-RO/759
lub

https://filtry.co/pl/p/PLYWAK-Z-WLACZNIK...OZA-RO/759

Ale jak masz pompę RO to na pompie masz czujnik niskiego i wysokiego cisnienia .Kupujesz taki pływaczek podpinasz pod czujnik wysokiego ciśnienia na wężu i będzie ci zamykał RO jak woda w beczce osiągnie zakładany pozniom/ilość.
Odpowiedz
#3
pompy nigdy nie kupowałem nie była potrzebna. Teraz w domku RO będzie blisko głównego licznika wiec cisnienie tez mocne bedzie.
Odpowiedz
#4
Znajomy zrobił coś takiego: http://wtma.pl/showthread.php?tid=9001
Odpowiedz
#5
https://www.sklep-aquafilter.pl/p177,s-3...smozy.html

Ktoś z Was to testował ?

Rozumiem i podłączam to za wstępnymi a przed membraną a drugą rurkę do wody wypływającej i później od zaworu do odpływu ?

W środku jest jakaś uszczalka chyba ona blokuje wodę. Tylko jak to ma sprawdzić czy beczka jest prawie lub pełna i odłączyć pobór wody.

I odłącza pobór rozumiem że przed membraną ?

USTM mam taki system:

- pompa oraz czujnik wysokiego i niskiego ciśnienia i to reguluje dopływ wody.

NAjbardziej przemawia do mnie jednak to:

https://allegro.pl/oferta/filtr-pompa-ro...7585881060

Tylko czy da się podłączyć drugi czujnik wysokiego ciśnienia do pompy na odpad, który będzie szedł do ogrodu.

I rozumiem że czujnik niskiego ciśnienia jest przed pompą i bada czy woda leci a jak nie leci to odłącza ?
Odpowiedz
#6
(13.07.2019 09:53)Patryk napisał(a): https://www.sklep-aquafilter.pl/p177,s-3...smozy.html


NAjbardziej przemawia do mnie jednak to:

https://allegro.pl/oferta/filtr-pompa-ro...7585881060

Tylko czy da się podłączyć drugi czujnik wysokiego ciśnienia do pompy na odpad, który będzie szedł do ogrodu.

I rozumiem że czujnik niskiego ciśnienia jest przed pompą i bada czy woda leci a jak nie leci to odłącza ?

Czujnik niskiego ciśnienia dajesz przed membraną jak masz w sieci no 2,5bara to pompa się załaczy i podniesie ciśnienie wody do 6bar .Czyjnik wysokiego ciśnienia dajesz na wylocie CZYSTEGO RO i tak jak ci podawałem w 2 poscie montujesz do tego ten pływak i w momencie gdy zbiornik się napełnia pływak podnosi ,zamyka wylot ciśnienie na w wężu wylotowym rośni i czujnik odcina /wyłącza pompę i RO nie leci .
W momencie zużycia RO ze zbiornika pływak opadnie i pompa się załaczy i napełni zbiornik do wymaganego poziomu ..
Odpowiedz
#7
Raiders a ten czujnik wysokiego cisnienia działą na zasadzie różnicy cisnien.

JA beczkę bede miał szczelną, podniesie sie cisnienie i czujnik powinen zamknąć bez potrzeby pływaka.

Tylko pytanie czy mogę takie dwa zamontowac :)

Musze zobaczyć jak wygląda połączenie między pompą a czujnikiem. JEsli pompa ma tylko dwam iejsca jedne na czujnik niskiego a jeden wysokiego cisnienia to ewentualnie połączyc dwa czujniki wysokiego cisnienia i jak ktoryś zauwazy za wysokie ciśnienie to bum i zamyka.

To teoria :)
Odpowiedz
#8
praktyka sprawi że woda rozsadzi ci beczke i zaleje dom albo zniszczy ci membrane bo czujnik wysokiego cisnienia odcina przy około 8-9bar ( czujniki wysokiego i niskiego cisnienia w mojej pompie działa na zaadzie zwykłego wyłącznika jeden jest normalnie zamkniety a drugi normalnie otwarty wiec mozesz ich zapodac w szereg ile zechcesz wystarczy że jeden zadziała i stop maszyneria )zastosuj pływak który bedzie wykrywac wysoki poziom wody w beczce i przez przekaznik odetnie zasilanie dla elektrozaworu typu NZ zamykajac tym samym elektrozawór i odcinajac wode dopływajaca do pompy ..nie tanie rozwiazanie ( elektro zawór bedzie najdrozszy )ale skuteczne
Odpowiedz
#9
Dzieki Panowie

Elektorzawór też bywa niestety zawodny.

Taka prosta rzecz a nie ma fajnego i taniego rozwiązania.

Beczka, pływak i odcięcie wody. Idealne rozwiązanie to pływak ktróy mechanicznie odcina dopływ wody tak jak w spłuczce WC a tam nie ma elektrozaworów ipomp itp.
Odpowiedz
#10
.. idea zaworu ze spłuczki jest teoretycznie najprostsza w praktyce nastrecza chyba sporo problemów skoro jeszcze go nie zastosowałeś?
Odpowiedz
#11
Badam sytuacje.

W najgorszej sytuacji bedzie nieszczesny elektrozawor i wyłącznik czasowy.

Obawiam się czy nie za czesto bedzia załaczana osmoza kiedy pływak wyczuje brak wody.

Tutaj znalazłem już elektorzawór:

https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-2...6200644324

Musiałbym znależć jeszcze wyłącznik czasowy, ktróy działałby tak:

- ustawiam np czas pracy 120 min i po tym czasie odcina dopływ prądu.

https://allegro.pl/oferta/timer-wylaczni...8235520950 ale tu jest tylko do 60 minut

Chyba znalazłem:

https://allegro.pl/oferta/minutnik-timer...qXEALw_wcB
Odpowiedz
#12
Patryku za dużo kombinujesz .. imho tak jak pisałem wyżej pompa ro + pływak i po problemie . MIałem u siebie takie rozwiązanie kilka miesięcy ale że tej RO z każdym miesiącem potrzebowałem coraz mniej to dałem sobie spokój i obecnie napuszczam ro do 20L kubła w łazience .

Ale takie rozwiązanie z beczką i pływakiem mi się sprawdzało ,cały czas miałem beczkę pełna robiłem podmiankę w niedziele zużywałem RO pompa się załączała i napełniała beczkę do wymaganego poziomu po czym się wyłączała nie musiałem pilnować wody czy się przeleje itp itd .

Na jesieni chyba powrócę do tego rozwiązania bo chodzi mi pogłowie roślinne w 300l :)
Odpowiedz
#13
Raiders :)

Kłopot albo i nie kłopot to taki że :

U mnie zapotrzebowanie na wodę tygodniowe to ok 200l, ale moze być że bedzie odlane 20L, 10L a moze byc i 100L.

I obaiwam sie ze jak odleje 10L to załączy sie pompa aby uzupelnic brak. Niby mądre ale katuje tak mocniej membranę.

Zawsze najgorszy jest pierwszy strzał po odpaleniu wtedy jest dużo syfu, pozniej jest juz git.

Dlatego zaplanowałem takie coś:

elektorzawór 1/2 calowy na 230V plus do tego:

https://allegro.pl/oferta/wylacznik-czas...8280482976

Tam mam nastawę:

I przykładowo ustalam ze ma działac 2h, załączam i 2h leje się woda:)
Odpowiedz
#14
(16.07.2019 13:04)Patryk napisał(a): Raiders :)

Kłopot albo i nie kłopot to taki że :

U mnie zapotrzebowanie na wodę tygodniowe to ok 200l, ale moze być że bedzie odlane 20L, 10L a moze byc i 100L.

I obaiwam sie ze jak odleje 10L to załączy sie pompa aby uzupelnic brak. Niby mądre ale katuje tak mocniej membranę.

Zawsze najgorszy jest pierwszy strzał po odpaleniu wtedy jest dużo syfu, pozniej jest juz git.
:)  sorry ale nie rozumiem tego argumentu katuję membranę .. w niby jaki sposób  , do membrany nie ma prawa dolecieć zaden syf od tego są prefiltry  sendy i węglowy możesz sobie jeszcze dołożyć 1-2 sznurkowe jak ci  ww mało . Ja używam membranę już 3 rok  jedyne co wymieniałem to 2x prefiltry  a us po ro mam dalej na poziomie 10us .
Odpowiedz
#15
a może taki rzec by można dedykowany https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-d...8167842806
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości